Δευτέρα, 16 Μαΐου 2011

Τα πρώτα σχόλια για την διόρθωση των θεμάτων της έκθεσης από το mundus philologiae


Βλέποντας τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας ένας άπειρος φιλόλογος θα έλεγε πως είναι εύκολα και επομένως οι βαθμολογίες θα εκτιναχτούν στα ύψη. Ένας έμπειρος όμως μπορεί να καταλάβει τα εξής:
α) Στην ερώτηση Β1 γίνεται σφαγή. Ελάχιστοι υποψήφιοι έχουν αντιληφθεί τις απαιτήσεις της άσκησης. Οι περισσότεροι χωρίς μεθοδολογική αρματωσιά γράφουν κατά το δοκούν. Ορισμένες αναπτύξεις είναι τόσο συγκεχυμένες που δεν μπορείς να αντιληφθείς πώς σκέφτηκε ο υποψήφιος.
Γιατί άραγε;
Θα το δούμε αργότερα.
β) Στην άσκηση με τα συνώνυμα και με την απάντηση "ίσως=συνώνυμο του πιθανών" συνειδητοποιείς πόσο χαμηλά έχουν κατεβάσει τα μμε και τα σχολεία το επίπεδο της γνώσης της ελληνικής στους νέους.
γ) Στην παραγωγή λόγου υπάρχουν τα εξής συχνά λάθη. Οι μαθητές στο α΄ ερώτημα (που ζητάει την προσφορά του διαδικτύου στην απόκτηση της γνώσης) απαντούν γράφοντας την προσφορά του διαδικτύου γενικώς αδιαφορώντας για τη συγκεκριμένη στόχευση του ζητουμένου.
Γιατί άραγε;
Θα το δούμε αργότερα.
δ) Στο β΄ερώτημα δεν δίνουν την προσοχή στους τρόπους που ζητούνται με αποτέλεσμα να απαντούν το β΄ερώτημα σαν να είναι το ίδιο με το α΄ ερώτημα.
ε) Ας μην πούμε για τη σύνδεση και την οργάνωση των παραγράφων ούτε για τη γλώσσα. Πιστοποιούν την αλήθεια που γεννά όλα τα προηγούμενα προβλήματα και είναι μία:
Οι μαθητές στη μεγάλη τους πλειονότητα, χειραγωγούμενοι από τους διδάσκοντές τους, αποστηθίζουν, παπαγαλίζουν, απομνημονεύουν κατεβατά επί κατεβατών και προσέρχονται στις εξετάσεις μόνο για να συνθέσουν το παζλ από τα απομνημονευθέντα που ταιριάζει κατά πώς νομίζουν στο διδόμενο θέμα.
Φευ! Τα θέματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα από όσα αποστήθισαν οι δύσμοιροι.
Τι απομένει να γίνει;
Μια επανάσταση εναντίον της αποστήθισης! Να κηρυχθεί παράνομη η αποστήθιση και υπό διωγμόν όσοι την καλλιεργούν!

4 σχόλια:


Νίκος είπε...
Χωρίς αν έχω αποστηθίσει τίποτα για την παράγραφο και χωρίς να πηγαίνω φροντηστήριο,διατηρώντας στο ακέραιο την κριτική μου σκέψη νομίζω ότι το θέμα Β1 ήταν άκυρο.Διαβάζω τακτικά τον κ. Πάσχο Μανδραβέλη από την Καθημερινή και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί βάλανε να αναπτύξουμε αυτήν την φράση,διότι απλούστατα δεν μπορούσες να πεςι κάτι παραπάνω.Ήταν ένα συμπέρασμα.Το μόνο που μπρούσες να κάνεις ήταν να επαναλάβεις την φράση που σου έδιναν.Νομ΄ζιω ότι το όσο εύκολο ήταν το θέμα της έκθεσης άλλο τόσο δύσκολες ήταν κάποιες ασκήσεις.
Duffyduck είπε...
Πραγματικά αυτό που γίνεται στο Β1 φέτος ίσως και να μην έχει προηγούμενο! Ακόμα και σε καλά γραπτά βλέπουμε πολύ χαμηλές επιδόσεις εκεί. Στην παραγωγή λόγου εμείς διαπιστώνουμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι υποψήφιοι έχουν γράψει το κατεβατό "Διαδίκτυο" από το αντίστοιχο "παπαγαλισμένο" σχεδιάγραμμα ΓΕΝΙΚΩΣ, δηλαδή όχι μόνο για το α' αλλά και για το β' ζητούμενο! Δηλαδή γράφουν γενικόλογα για τα "θετικά και τα αρνητικά του διαδικτύου"! Τρέχα γύρευε....Σαν να μη διάβασαν από το θέμα παρά μόνο τη λέξη "διαδίκτυο"! Επίσης εκείνη η έρμη η απούσα κατακλείδα προβλημάτισε πολύ κόσμο, αλλά τουλάχιστον εκεί η ζημιά (σε μόρια) δεν είναι μεγάλη.... Τέλος και στην ερώτηση για τα εισαγωγικά διαβάζουμε περίεργες και μάλλον αόριστες απαντήσεις (ο συγγραφέας τα χρησιμοποιεί "για έμφαση", έτσι γενικώς και αορίστως και κάτι τέτοια) Θα δούμε, είμαι περίεργος να δω πως θα εξελιχθεί το πράγμα. ΥΓ Πάντως η επιλογή της πρότασης που δόθηκε για ανάπτυξη στο Β1 ήταν πράγματι ατυχής...
gyristroula2 είπε...
Αρκεί να δει κανείς τις δημοσιευμένες απαντήσεις φροντιστών μεγάλων φροντιστηρίων στο β΄ζητούμενο της έκθεσης: γενικότητες, ταυτολογίες, αναμασήματα εκθεσιολογίων. Μα δεν έχουν ποτέ βρει οι ίδιοι ως διδάσκοντες κάποιους συγκεκριμένους τρόπους εφαρμογής; Τι να κάνουν και οι μαθητές;
Ανώνυμος είπε...
Γεια σου Αντώνη, πέρα από αυτά εγώ έχω δει μεγάλες δυσκολίες στην περίληψη (ειδικά στις παραγράφους 2 και 3). ακόμη και οι οδηγίες βαθμολόγησης που έχω υπ' όψιν (από 3 βαθμολογικά) δεν με ικανοποιούν καθόλου ως προς την 2η παράγραφο. για την παραγωγή λόγου δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος. τουλάχιστον δεν έχω γραπτά εκτός θέματος. πολλά παιδιά γράφουν τα βιώματά τους. το αναφομοίωτο υλικό μου φαίνεται σε υποχώρηση λόγω του θέματος. τα άλλα (αδυναμίες στη δόμηση και στην εστίαση) είναι δυστυχώς αναμενόμενα (ακόμη και σε θέματα σχετικό με το μεσημεριανό γεύμα). για τα υπόλοιπα (Β1, παράγραφος, εισαγωγικά) "τρέχει" ένα θέμα στο Δίκτυο http://www.o-mikron.gr/viewtopic.php?f=1&t=146 Καλό βράδυ Παναγιώτης Τσ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου