Βλέποντας τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας ένας άπειρος φιλόλογος θα έλεγε πως είναι εύκολα και επομένως οι βαθμολογίες θα εκτιναχτούν στα ύψη. Ένας έμπειρος όμως μπορεί να καταλάβει τα εξής:
α) Στην ερώτηση Β1 γίνεται σφαγή. Ελάχιστοι υποψήφιοι έχουν αντιληφθεί τις απαιτήσεις της άσκησης. Οι περισσότεροι χωρίς μεθοδολογική αρματωσιά γράφουν κατά το δοκούν. Ορισμένες αναπτύξεις είναι τόσο συγκεχυμένες που δεν μπορείς να αντιληφθείς πώς σκέφτηκε ο υποψήφιος.
Γιατί άραγε;
Θα το δούμε αργότερα.
β) Στην άσκηση με τα συνώνυμα και με την απάντηση "ίσως=συνώνυμο του πιθανών" συνειδητοποιείς πόσο χαμηλά έχουν κατεβάσει τα μμε και τα σχολεία το επίπεδο της γνώσης της ελληνικής στους νέους.
γ) Στην παραγωγή λόγου υπάρχουν τα εξής συχνά λάθη. Οι μαθητές στο α΄ ερώτημα (που ζητάει την προσφορά του διαδικτύου στην απόκτηση της γνώσης) απαντούν γράφοντας την προσφορά του διαδικτύου γενικώς αδιαφορώντας για τη συγκεκριμένη στόχευση του ζητουμένου.
Γιατί άραγε;
Θα το δούμε αργότερα.
δ) Στο β΄ερώτημα δεν δίνουν την προσοχή στους τρόπους που ζητούνται με αποτέλεσμα να απαντούν το β΄ερώτημα σαν να είναι το ίδιο με το α΄ ερώτημα.
ε) Ας μην πούμε για τη σύνδεση και την οργάνωση των παραγράφων ούτε για τη γλώσσα. Πιστοποιούν την αλήθεια που γεννά όλα τα προηγούμενα προβλήματα και είναι μία:
Οι μαθητές στη μεγάλη τους πλειονότητα, χειραγωγούμενοι από τους διδάσκοντές τους, αποστηθίζουν, παπαγαλίζουν, απομνημονεύουν κατεβατά επί κατεβατών και προσέρχονται στις εξετάσεις μόνο για να συνθέσουν το παζλ από τα απομνημονευθέντα που ταιριάζει κατά πώς νομίζουν στο διδόμενο θέμα.
Φευ! Τα θέματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα από όσα αποστήθισαν οι δύσμοιροι.
Τι απομένει να γίνει;
Μια επανάσταση εναντίον της αποστήθισης! Να κηρυχθεί παράνομη η αποστήθιση και υπό διωγμόν όσοι την καλλιεργούν!
α) Στην ερώτηση Β1 γίνεται σφαγή. Ελάχιστοι υποψήφιοι έχουν αντιληφθεί τις απαιτήσεις της άσκησης. Οι περισσότεροι χωρίς μεθοδολογική αρματωσιά γράφουν κατά το δοκούν. Ορισμένες αναπτύξεις είναι τόσο συγκεχυμένες που δεν μπορείς να αντιληφθείς πώς σκέφτηκε ο υποψήφιος.
Γιατί άραγε;
Θα το δούμε αργότερα.
β) Στην άσκηση με τα συνώνυμα και με την απάντηση "ίσως=συνώνυμο του πιθανών" συνειδητοποιείς πόσο χαμηλά έχουν κατεβάσει τα μμε και τα σχολεία το επίπεδο της γνώσης της ελληνικής στους νέους.
γ) Στην παραγωγή λόγου υπάρχουν τα εξής συχνά λάθη. Οι μαθητές στο α΄ ερώτημα (που ζητάει την προσφορά του διαδικτύου στην απόκτηση της γνώσης) απαντούν γράφοντας την προσφορά του διαδικτύου γενικώς αδιαφορώντας για τη συγκεκριμένη στόχευση του ζητουμένου.
Γιατί άραγε;
Θα το δούμε αργότερα.
δ) Στο β΄ερώτημα δεν δίνουν την προσοχή στους τρόπους που ζητούνται με αποτέλεσμα να απαντούν το β΄ερώτημα σαν να είναι το ίδιο με το α΄ ερώτημα.
ε) Ας μην πούμε για τη σύνδεση και την οργάνωση των παραγράφων ούτε για τη γλώσσα. Πιστοποιούν την αλήθεια που γεννά όλα τα προηγούμενα προβλήματα και είναι μία:
Οι μαθητές στη μεγάλη τους πλειονότητα, χειραγωγούμενοι από τους διδάσκοντές τους, αποστηθίζουν, παπαγαλίζουν, απομνημονεύουν κατεβατά επί κατεβατών και προσέρχονται στις εξετάσεις μόνο για να συνθέσουν το παζλ από τα απομνημονευθέντα που ταιριάζει κατά πώς νομίζουν στο διδόμενο θέμα.
Φευ! Τα θέματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα από όσα αποστήθισαν οι δύσμοιροι.
Τι απομένει να γίνει;
Μια επανάσταση εναντίον της αποστήθισης! Να κηρυχθεί παράνομη η αποστήθιση και υπό διωγμόν όσοι την καλλιεργούν!
4 σχόλια: