Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Λύσεις Ιστορίας Γενικής Παιδείας


Σχόλιο: Απαιτητικά τα σημερινά θέματα , ειδικά οι πηγές και η κρίση τους.Δε χρειαζόταν μόνο η γνώση από το σχολικό βιβλίο , αλλά και η κριτική ικανότητα των μαθητών.Εκτός από τα πολλαπλής επιλογής.


απαντησεισ ιστοριασ γενικησ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέμα Α1.         
α. Εθνικό κίνημα, που αναπτύχθηκε από τους Οθωμανούς με μεγάλη καθυστέρηση και με στόχο να προληφθεί ο περαιτέρω ακρωτηριασμός της αυτοκρατορίας. Το τουρκικό εθνικό κίνημα εκδηλώθηκε ως αντίδραση στις επεμβάσεις των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων και στην πρόσφατη προσπάθεια των λαών της περιοχής να τερματίσουν την τουρκική κυριαρχία στην Ευρώπη, καθώς και ως ρήξη με το καθεστώς του σουλτάνου, που είχε αποδειχτεί ανίκανο να αντιδράσει αποτελεσματικά εναντίον των εχθρών της αυτοκρατορίας. Το Νεοτουρκικό Κίνημα του 1908, που υποσχέθηκε στους λαούς της αυτοκρατορίας ισονομία, ισοπολιτεία και ευρύτατο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα, είχε ως στόχο τον εκτουρκισμό της αυτοκρατορίας. Ο στόχος αυτός εκδηλώθηκε κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-1913) και κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο (1914-1918) και πήρε τη μορφή της  εθνοκάθαρσης  της αυτοκρατορίας με την εκδίωξη των χριστιανών της χώρας .
β. Ο ανταγωνισμός που επικράτησε ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις της εποχής  (ΗΠΑ και ΕΣΣΔ) κατά την περίοδο που ακολούθησε τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο και ο οποίος δεν οδήγησε ποτέ σε ένοπλη γενικευμένη σύρραξη αλλά σε διάφορες κρίσεις μεταξύ τους. Η αρχή του τοποθετείται χρονικά μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου (1945) και η ολοκλήρωσή του στην κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης (1989).
γ. Τον Μάιο του 1949 ιδρύθηκε το Συμβούλιο της Ευρώπης, διεθνής οργανισμός που αποσκοπεί στην ανάδειξη της κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς και στην προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
ΘΕΜΑ Α2.
α-6
β-7
γ-3
δ-2
ε-1
ΘΕΜΑ Β1
α. Κατευθυντήριοι στόχοι των νικητριών δυνάμεων του Α’ Παγκοσμίου πολέμου ήταν, με αρκετές διαφοροποιήσεις ανάμεσά τους: α) η ρύθμιση του γερμανικού ζητήματος, που θα διαιώνιζε τη μειονεκτική θέση της Γερμανίας και θα απέτρεπε επικίνδυνη αύξηση της ισχύος της, και β) η χάραξη νέων συνόρων στην κεντρική και την ανατολική Ευρώπη και στην εγγύς ανατολή, με γνώμονα όχι τα δυναστικά συμφέροντα αλλά τις διαφορές εθνότητες.
β. Στη συνθήκη ειρήνης που υπογράφηκε ανάμεσα στη Γερμανία και τις νικήτριες δυνάμεις, την περίφημη συνθήκη των Βερσαλλιών (28 Ιουνίου 1919), υπερίσχυσαν οι απόψεις και οι επιδιώξεις της Γαλλίας, η οποία άλλωστε ήταν η περισσότερο ενδιαφερόμενη δύναμη. Οι κυριότεροι όροι της συνθήκης ήταν εδαφικοί, στρατιωτικοί και οικονομικοί. Η Γερμανία έχασε την Αλσατία και τη Λωρραίνη, τις όποιες προσάρτησε η Γαλλία, καθώς και διάφορες μικρότερες περιοχές, που προσάρτησαν το Βέλγιο και η Πολώνια. Η Γερμανία έχασε επίσης όλες τις αποικίες της. Εξίσου βαρείς ήταν οι στρατιωτικοί όροι. Αποκρατικοποιήθηκε η ανατολική όχθη του Ρήνου σε βάθος 50 χιλιομέτρων και καταλείφθηκε από τους συμμάχους. Η Γερμανία υποχρεώθηκε επίσης να καταβάλει πολεμικές αποζημιώσεις δυσανάλογες προς τις δυνατότητες της.
ΘΕΜΑ Β2
α) Η επικράτηση των Ελλήνων στον πόλεμο κατά της φασιστικής Ιταλίας, σε εποχή που όλες οι χώρες της Ευρώπης είχαν -συχνά και εθελούσια- υποταγεί στον Άξονα, χαιρετίστηκε ως νίκη των ελεύθερων λαών κατά των δυνάμεων της βίας και του ολοκληρωτισμού. Και στο στρατηγικό πεδίο, όμως η νίκη των Ελλήνων απέτρεψε την επικράτηση του Άξονα στο βόρειο ήμισυ της Ανατολικής Μεσογείου και, κατ' επέκταση, σε τμήμα τουλάχιστον της Μέσης Ανατολής.
β) Η σημασία της ένοπλης ελληνογερμανικής σύρραξης είναι μεγάλη. Η αναγκαστική στροφή στα Βαλκάνια υποχρέωσε τον Χίτλερ να αναβάλει την εκτέλεση της επιχείρησης «Μπαρμπαρόσα» κατά της Σοβιετικής Ένωσης. Η μετάθεση της ημερομηνίας έναρξής της, από τα μέσα Μαΐου στις 22 Ιουνίου, είχε ως αποτέλεσμα να μην προλάβουν τελικώς τα γερμανικά στρατεύματα τον Νοέμβριο του 1941 να καταλάβουν το Λένινγκραντ και τη Μόσχα, προτού ακινητοποιηθούν εξαιτίας των αντίξοων καιρικών συνθηκών του ρωσικού χειμώνα.
Γ1. Από το βιβλίο θα χρησιμοποιήσουμε το κείμενο της σελίδας 31-33 «Η νέα χώρα της Ευρώπης... και αισιοδοξίας για το μέλλον» , μαζί με τα ανάλογα στοιχεία των πηγών.
Δ1. Από το βιβλίο θα χρησιμοποιήσουμε το κείμενο της σελίδας 98-99 «Η εξέλιξη των σχέσεων... με μεθόδους δημοκρατικές», μαζί με τα ανάλογα στοιχεία των πηγών.



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-2013#ixzz2Tp8ambB0
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου