Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Συγχαρητήρια σε όλους,μια νέα σελίδα της ζωής ανοίγεται...

Μαθητές του φροντιστηρίου σε ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ( με αλφαβητική σειρά )
10032271 ΒΑΛΣΑΜΗΣ                 ΑΝΔΡΕΑΣ        ΙΩΑΝΝΗΣ    ΧΡΥΣΑΝΘΗ 733 ΕΦΑΡΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝ. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ(ΛΕΥΚΑΔΑ)  ΗΜ.
11031412 ΣΙΜΩΤΑ                   ΣΤΑΜΑΤΙΑ       ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ  ΑΓΓΕΛΙΚΗ 130 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                                ΗΜ.
  11031413 ΣΟΛΩΜΟΥ                  ΑΘΑΝΑΣΙΑ       ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝ ΑΙΚΑΤΕΡΙ 652 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΙ  ΛΑΜΙΑΣ                                               ΗΜ.
 11031414 ΤΟΤΟΛΟΥ                  ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΥΨΩ   ΑΓΓΕΛΟΣ    ΑΓΛΑΙΑ Β 342 ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ  ΙΟΝΙΟΥ(ΚΕΡΚΥΡΑ) ΕΙΔ.ΠΕΡ. ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ    ΗΜ. 11031415 ΧΙΟΝΗ                    ΧΡΥΣΑΝΘΗ       ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ  ΧΑΡΙΤΙΝΗ 741 ΔΗΜΟΣ. ΣΧΕΣΕΩΝ & ΕΠΙΚ. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ(ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ) ΕΙΔ.ΠΕΡ. ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ  ΗΜ.  

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

ΝΕΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ


Νέες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2011 σε 30 περιζήτητες σχολές.

Δείτε πίνακα με εκτίμηση βάσεων 2011 λίγες μέρες πριν την επίσημη ανακοίνωσητους.
Δείτε πίνακα με εκτιμήσεις για την πορεία που θα ακολουθήσουν οι βάσεις 2011 σε 30 τμήματα. Ο πίνακας δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα Ημερησία.
Είναι ένας από τους ακριβέστερους πίνακες εκτιμήσεων βάσεων 2011 που έχει δημοσιευτεί, λίγες μέρες πριν την ανακοίνωση των βάσεων.
Όλες οι εκτιμήσεις πάντως κάνουν λόγο για μεγάλη πτώση των βάσεων στις Πανελλήνιες 2011.
Βάσεις Πανελληνίων 2011 – Εκτιμήσεις:

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ 18 - 07 - 2011

    
    Παρά τη γενική πτώση των βάσεων εισαγωγής στη συντριπτική πλειονότητα των τμημάτων όλων των Επιστημονικών Πεδίων, διαφορετικές θα είναι οι κατευθύνσεις στην κίνηση των βάσεων στα τμήματα με ειδικό μάθημα. Και αυτό, καθώς φέτος οι επιδόσεις των υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα είναι διαφοροποιημένες.
Θολά είναι τα πράγματα στις αρχιτεκτονικές σχολές, για τις οποίες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον πολλές εκατοντάδες υποψήφιοι. Φέτος, στα γενικά μαθήματα έχουμε 3.119 λιγότερους υποψηφίους που έγραψαν 16-20 σε σύγκριση με πέρυσι. Η χειροτέρευση των βαθμολογιών σε σχέση με πέρυσι στη βαθμολογική κλίμακα 16-20, η οποία ουσιαστικά επηρεάζει την εισαγωγή στις αρχιτεκτονικές σχολές, ωθεί τις βάσεις εισαγωγής προς τα κάτω. Ωστόσο, τον τόνο δίνουν τα ειδικά μαθήματα, όπου υπάρχει διαφορετική καταγραφή στις βαθμολογικές επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι. Φέτος στην κλίμακα 15-20 στο ειδικό μάθημα Ελεύθερο Σχέδιο βρέθηκαν 958 υποψήφιοι, ενώ πέρυσι 1.078. Στο ειδικό μάθημα Γραμμικό Σχέδιο στην κλίμακα 15-20 βρέθηκαν 1.379, ενώ πέρυσι 1.161. Παράλληλα, συνολικά έχουμε μια πολύ μικρή μείωση του αριθμού των θέσεων, η οποία όμως ουδετεροποιείται από μια αντίστοιχη μείωση του αριθμού των υποψηφίων που στοχεύουν στις αρχιτεκτονικές σχολές. Σε αυτό το πλαίσιο, η πτώση των βάσεων στις αρχιτεκτονικές σχολές που «υφαίνεται» από τους χαμηλότερους βαθμούς πρόσβασης στην κλίμακα 15-20 στα γενικά μαθήματα, προφανώς θα φρεναριστεί λίγο από τις καλύτερες φετινές βαθμολογίες στα ειδικά μαθήματα. Ετσι, η πτώση στις αρχιτεκτονικές σχολές αναμένεται να κινηθεί ανάμεσα στα 100 και στα 200 μόρια.
Μουσικές σχολές. Στις σχολές όπου απαιτούνται τα ειδικά μαθήματα της Αρμονίας και του Ελέγχου Μουσικών Ικανοτήτων είναι δύσκολο να πέσουν οι βάσεις εισαγωγής, καθώς φέτος οι υποψήφιοι έχουν καλύτερους βαθμούς πρόσβασης από ό,τι πέρυσι στα προαναφερόμενα ειδικά μαθήματα. Συγκεκριμένα στο μάθημα της Αρμονίας, στη βαθμολογική κλίμακα 15-20 οι υποψήφιοι είναι διπλάσιοι από πέρυσι (129, έναντι 64 το 2010). Συνολικά φέτος στην κλίμακα 10-20 βρέθηκαν 379 υποψήφιοι, έναντι 323 πέρυσι. Αντίστοιχα στο δεύτερο ειδικό μάθημα (Ελεγχος Μουσικών Ικανοτήτων), στη βαθμολογική κλίμακα 15-20 οι υποψήφιοι είναι 309, ενώ το 2010 ήταν 182. Συνολικά φέτος στην κλίμακα 10-20 βρέθηκαν 705 υποψήφιοι, έναντι 597 πέρυσι. Παράλληλα, από τα στοιχεία των βαθμών πρόσβασης της Θεωρητικής Κατεύθυνσης (από όπου προέρχονται κυρίως οι υποψήφιοι για τα τμήματα Μουσικών Σπουδών τα οποία ανήκουν στα 1ο και 2ο Επιστημονικά Πεδία) προκύπτει μείωση αριθμού των φετινών υποψηφίων που έγραψε 16-20, κάτι που μεταφράζεται σε 1.348 λιγότερους υποψηφίους. Αντίθετα, στην κλίμακα βαθμολογίας 7-16 φέτος είχαμε καλύτερες επιδόσεις από πέρυσι. Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται ακόμη και άνοδος στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ενώ σαφέστερα φαίνεται η άνοδος των βάσεων εισαγωγής στα λοιπά τρία τμήματα Μουσικών Σπουδών (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα). Στα τμήματα αυτά, ιδιαίτερα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου (Κέρκυρα) και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αθήνας, η άνοδος των βάσεων εισαγωγής μπορεί να είναι σημαντική.

Οι ξένες φιλολογίες. Πτώση σημαντική αναμένεται στα δύο τμήματα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας καθώς φέτος έχουμε χειρότερες επιδόσεις από πέρυσι στη βαθμολογική κλίμακα 16-20, τόσο στα γενικά μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης όσο και στο ειδικό μάθημα Αγγλικά. Μικρότερη αλλά ορατή θα είναι η πτώση των βάσεων και στα δύο τμήματα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Αντίθετα, δεν αναμένεται πτώση στο Τμήμα Ισπανικής Φιλολογίας καθώς έχουμε και μείωση των θέσεων εισακτέων περίπου 10% και καλύτερες βαθμολογίες, τόσο στη βαθμολογική κλίμακα των γενικών μαθημάτων της Θεωρητικής Κατεύθυνσης που εξυπηρετεί την είσοδο στο τμήμα αυτό όσο και στο ειδικό μάθημα Ισπανικά. Σημαντική άνοδος των βάσεων αναμένεται επίσης στα δύο τμήματα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας καθώς και στα δύο τμήματα Γαλλικής Φιλολογίας, την οποία πριμοδοτεί εκτός από τις καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα και η αυξημένη μείωση των θέσεων εισακτέων (ιδιαίτερα στο Τμήμα Γαλλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης).

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Ξεκίνησαν οι εγγραφές του καλοκαιριού


Όσοι μαθητές επιθυμούν ( μετεξεταστέοι και αυτοί που σκοπεύουν να δώσουν Πανελλήνιες ) να εγγραφούν μπορούν να περάσουν από το φροντιστήριο καθημερινά 13:00 - 15:00 ( εκτός Σαββατοκύριακου).

ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  2674 0 72 337 
                                        693 8490156 

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Αφιερωμένο εξαιρετικά στα παιδιά της Γ ΄ Λυκείου του φροντιστηρίου



Πηγή: http://mundusphilologiae.blogspot.com/2011/06/blog-post_19.html
Παιδί μου,
αύριο το πρωί θα μάθεις τους βαθμούς των γραπτών σου στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτοί οι βαθμοί δεν είναι απαραίτητα αντιπροσωπευτικοί των ικανοτήτων και της προσπάθειας που κατέβαλες. Και κυρίως δεν προεξοφλούν την επαγγελματική σου εξέλιξη και ακόμη λιγότερο δεν εξασφαλίζουν την ευτυχία σου. Είναι απλώς άλλη μια σημαντική μέρα της ζωής σου. Θυμήσου την πρώτη σου μέρα στο δημοτικό σχολείο και τους φόβους, την ανασφάλεια με τα οποία πήγες. Εντάχθηκες όμως στο σχολείο και το τελείωσες με επιτυχία και όχι μόνο αυτό.
Παιδί μου, το μόνο που μπορεί να σου προσφέρει το αυριανό αποτέλεσμα είναι η προσέγγιση της αυτογνωσίας σου μόνο όμως αν οι βαθμοί είναι αντίστοιχοι της προσπάθειας που κατέβαλες και μόνο αν δεν κατέβαλες σοβαρή προσπάθεια. Για σένα οι βαθμοί είναι πολύτιμος δείκτης. Θα σου δείξουν ότι δεν μπορείς να κοροϊδεύεις πολλούς ανθρώπους για πολύ διάστημα και κυρίως τον εαυτό σου. Αν λοιπόν αύριο πάρεις αυτό το μήνυμα, είσαι ο τυχερός των αποτελεσμάτων. Πολύ πιο τυχερός από αυτόν που πήρε υπέροχους βαθμούς και θα εισαχθεί σε μια σχολή πρώτης επιλογής.
Αν δεν ανήκεις στους τυχερούς των αυριανών αποτελεσμάτων, αν δηλαδή δεν "πάρεις το μήνυμα" αύριο, θα χρειαστεί να το ανακαλύψεις μόνο σου. (Το ακούς, Στέλιο;) Μπαίνοντας στο πανεπιστήμιο δεν πρέπει να συνεχίσεις τη μελέτη 10 μέρες πρις τις εξετάσεις, δεν πρέπει να διαβάζεις από τις σημειώσεις των φοιτητικών παρατάξεων (αυτές καλά κάνουν και τις εκδίδουν. Συνέχισε, Παναγιώτα). Πρέπει να καταλάβεις ότι τώρα δεν μπορείς να κοροϊδεύεις. Πρέπει να γίνεις ΑΞΙΟΣ πτυχιούχος. Χρησιμοποιώ κατά κόρον εδώ το ρήμα που σιχαίνομαι όσο κανένα άλλο, το "πρέπει", αλλά το κάνω σκόπιμα. Ωρίμασες τώρα. Έχεις καθήκον να αλλάξεις και τρόπο αντιμετώπισης της πραγματικότητας. Είναι προτιμότερο να πεθαίνεις στο διάβασμα και να παίρνεις 6 παρά να αντιγράφεις και να παίρνεις 10. (Εσύ, Ελένη, δεν θα αλλάξεις τρόπο δουλειάς. Θα κανεις σπουδαία καριέρα ούτως ή άλλως). Η αγορά εργασίας θα σε αποκαλύψει αμέσως και θα το προτιμήσει το ιδρωμένο εξάρι παρά το κλεμμένο δεκάρι.
Ένα πολύ σοβαρό λάθος, παιδί μου, είναι να συγκρίνεις τους βαθμούς σου με του αδελφού σου ή με του ανταγωνιστή σου στην τάξη. Θα τους συγκρίνεις μόνο με τα επαγγελματικά σου όνειρα. Κι αν απογοητεύσεις με τους βαθμούς τους γονείς σου, μπορείς να τους κάνεις περήφανους με τη φοιτητική σου επίδοση αργότερα.
Τίποτε δεν είναι οι αυριανοί βαθμοί. Τίποτε περισσότερο από ένα σταθμό της ζωής σου.  έχεις ήδη περάσει δεκάδες μέχρι τώρα και σου εύχομαι να περάσεις ακόμη εκατοντάδες. Το πιο σπουδαίο είναι, όταν φτάσεις στο τέρμα του βίου σου κοιτάζοντας πίσω να νιώθει ικανοποίηση και όχι αηδία.
Τα καλύτερα αποτελέσματα σε όλους σας



Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Οι βαθμολογίες από Δευτέρα ( ανασχηματισμός γάρ)


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Το μηχανογραφικό μπορεί να υποβληθεί και τώρα, αρκεί να έχει πάρει ο υποψήφιος τον προσωπικό του κωδικό από το σχολείο. Μπορούν να το υποβάλλουν όσοι δεν περιμένουν βαθμολογίες (πχ όσοι ανήκουν στην κατηγορία του 10%), αλλά και όσοι δεν εξαρτούν τις προτιμήσεις τους από την βαθμολογίας τους. Κανείς όμως δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Ηδη άλλωστε ειναι πολλοί οι υποψήφιοι που έχουν αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχει το σύστημα.Φυσικά η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί πριν την τελική προθεσμία».
Την παραπάνω δήλωση έκανε σήμερα ο υφ. Παιδείας, αρμόδιος για τις πανελλαδικές, Γιάννης Πανάρετος, με αφορμή το γεγονός ότι αρχίζει από αύριο  να «τρέχει» η προθεσμία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού  για τους υποψηφίους της κατηγορίας του 10% , παρότι δεν είναι γνωστές οι βαθμολογίες τους.
Ο υφ. Παιδείας  σχετικά με την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων τόνισε: «Πρώτη μας προτεραιότητα είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Υπάρχουν όμως έλεγχοι που πρέπει να γίνουν και πρέπει να γίνουν με προσοχή.
Θα βοηθούσε, αν δεν υπήρχαν ενδιαφερόμενοι που προσπαθούν να μάθουν τα αποτελέσματα πριν από την ανακοίνωσή τους. Αυτό, όχι μόνο προκαλεί καθυστερήσεις αλλά και το αίσθημα δικαίου».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σχετικά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων Πανελληνίων εξετάσεων και με την υποβολή Μηχανογραφικών πριν λίγο το υπ. Παιδείας , ανακοίνωσε τα εξής:
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η οριστική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων μπορεί να γίνει από 17-6-2011 ως και 28-6-2011, αφού οι υποψήφιοι προμηθευτούν από τα Λύκεια τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).
Αναφορικά με την ανακοίνωση των βαθμολογιών, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια να ολοκληρωθεί η διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών και να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για όσους συμμετείχαν φέτος στις Πανελλήνιες εξετάσεις την Παρασκευή 17-6-2011. Επειδή όμως η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων προϋποθέτει τον έλεγχο και την εξακρίβωση των βαθμολογιών, σε ό,τι αφορά τα Γενικά Λύκεια, εάν οι διαδικασίες αυτές δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την Παρασκευή 17-6-2011, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα γίνει την Δευτέρα 20-6-2011. Για τα ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α), λόγω του ότι οι εξετάσεις αυτών πραγματοποιήθηκαν μεταγενέστερα των Γενικών Λυκείων, η ολοκλήρωση της βαθμολογίας αυτών αναμένεται λίγες μέρες αργότερα και θα ακολουθήσει σχετική ανακοίνωση.

Σε κάθε περίπτωση, υποψήφιοι με το 10% ή όσοι υποψήφιοι επιθυμούν να οριστικοποιήσουν την υποβολή των μηχανογραφικών τους ανεξαρτήτως βαθμολογιών, έχουν την δυνατότητα αυτή.

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

Μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση για το μάθημα της Γλώσσας


Στην ενότητα Β (Γλωσσικές Ασκήσεις) του κριτηρίου εξέτασης στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό εδράζονται οι προσδοκίες για ομοιογένεια στην αξιολόγηση. Παρά ταύτα η διατύπωση των ζητημάτων στην ενότητα αυτή αφήνει πολλά περιθώρια υποκειμενικής εκτίμησης. Αναφέρω μερικά παραδείγματα από τον φετινό διαγωνισμό που μοριοδοτούνται με το 28% της συνολικής βαθμολογίας:
 
1. Σχετικά με  το ζητούμενο Β1 ανέλυσα το πρόβλημα σε άλλο σχόλιό μου. 
 
(http://www.alfavita.gr/artro.php?id=34093) 2. Σχετικά με το Β4 α/β ζητούμενο «γράψτε ένα συνώνυμο / ένα αντώνυμο για την τάδε λέξη του κειμένου (σχόλιο δικό μου: χωρίς πεδίο ορισμού ως προς το κειμενικό περιβάλλον, το ύφος ή το επίπεδο του λόγου, την επικοινωνιακή περίσταση)»: η πολυσημία των λέξεων και τα ρευστά συχνά όρια ανάμεσα στην μεταφορά / απόκλιση  που έχει ήδη ενταχθεί στη νόρμα, και την «περιθωριακή» ή εξατομικευμένη χρήση  καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο να καθοριστεί επακριβώς ποια λέξη είναι ή δεν είναι συνώνυμη ή αντίθετη μιας άλλης. Επαφίεται λοιπόν (περισσότερο απ’ όσο πρέπει) στην κρίση του βαθμολογητή η αξιολόγηση της απάντησης του μαθητή. Πχ είναι ή όχι τα «προκαλώ, επιφέρω, δημιουργώ» συνώνυμα του «διασπείρω» για το σύνολο των βαθμολογητών απανταχού της Ελλάδος; 3. Σχετικά με το ζητούμενο Β3α «να αναφέρετε (σχόλιο δικό μου: άρα δεν απαιτείται τεκμηρίωση της απάντησης) δύο από τους τρόπους ανάπτυξης της τάδε παραγράφου»: η απλή αναφορά των τρόπων ανάπτυξης χωρίς αιτιολόγηση (πέραν του ότι επιτρέπει την εξ αντιγραφής ή τυχαία
 
απάντηση) δεν δίνει την ευκαιρία στον μαθητή να υποστηρίξει την πρότασή του. Άρα στην περίπτωση αυτή η μόνιμη επωδός «κάθε απάντηση τεκμηριωμένη θεωρείται αποδεκτή» παραμένει κενό γράμμα ή/και η ευθύνη της τεκμηρίωσης περνά στα χέρια του βαθμολογητή, ο οποίος έχει καθήκον να αποκλείσει κάθε άλλη πιθανή απάντηση.  Και στην περίπτωση λοιπόν αυτή η υποκειμενική εκτίμηση του βαθμολογητή κρίνει την αποδοχή μιας αποκλίνουσας απάντησης, την οποία ο μαθητής δεν καλείται να υπερασπιστεί. Ενώ βέβαια το ζητούμενο είναι να διαγνωστεί το επίπεδο της κριτικής σκέψης του μαθητή, η ικανότητά του να επιχειρηματολογεί και όχι να συμμορφώνεται μηχανικά σε «αναμενόμενες» απαντήσεις.
 
4. Σχετικά με το ζητούμενο Β3β «να βρείτε στο κείμενο πέντε παραδείγματα μεταφορικής λειτουργίας της γλώσσας»: η ασάφεια ως προς τον τρόπο της απάντησης γεννά ποικίλα ερωτηματικά στο βαθμολογητή που καλείται με υποκειμενικά κριτήρια να διαπιστώσει την ακρίβεια και την πληρότητα της απάντησης. Π.χ. η απάντηση «τα δίκτυα επικοινωνιών ισοπεδώνουν παλιές ιεραρχίες της βιομηχανικής κοινωνίας και απομένει να δούμε αν θα συνθέσουν νέες» δεν καθιστά σαφές ποια μεταφορά εντοπίζει ο μαθητής και ο βαθμολογητής καλείται να κρίνει με άδηλα κριτήρια αν ο μαθητής απαντά συνειδητά ή μηχανικά και σε ποιο βαθμό έχει κατακτήσει την έννοια της μεταφοράς, ιδιαίτερα μάλιστα αν αντιπαραβάλει την απάντηση με άλλες στις οποίες οι μαθητές διακρίνουν ευκρινώς τις δύο μεταφορικές χρήσεις στην ίδια φράση.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ή να διαφοροποιείται η κρίση των βαθμολογητών εκεί που θα αναμενόταν το αντίθετο ή να ομογενοποιείται τεχνητά με την αποδοχή ως ορθών όλων σχεδόν των απαντήσεων. Έτσι όμως εξισούται ο μέτριος με τον άριστο, οπότε αφενός μεν πλήττεται η διακριτική αξία του κριτηρίου εξέτασης αφετέρου δε αξιοδοτείται θετικά μια λαϊκίζουσα παραχώρηση.
 
Είναι απορίας άξιον γιατί η Επιτροπή των Εξετάσεων έχει εγκλωβιστεί σε τεχνικές και διατυπώσεις των συγκεκριμένων θεμάτων τις οποίες επαναλαμβάνει μονότονα (παρόλο που η σύνθεσή της μεταβάλλεται από καιρού εις καιρόν). Είναι πιθανό ότι η κατά τεκμήριο επάρκεια των μελών της δέχεται βαρύ πλήγμα από την όλη διαδικασία που ακολουθείται κατά την επιλογή και πρώτη αξιολόγηση των θεμάτων (είναι ο χρόνος προετοιμεσίας λιγοστός; είναι οι συνθήκες αντίξοες; είναι  το βάρος της ευθύνης μεγάλο; είναι η ανυπαρξία διαφανούς θεσμοθετημένης διαδικασίας έκδοσης σαφών οδηγιών βαθμολόγησης μέσα από τον οποίο θα καλύπτονταν εκ των υστέρων τα κενά και οι αβλεψίες της θεματοθέτησης;). Όπως και να  'χει το Υπουργείο πρέπει να παρέμβει για να υπερασπιστεί το κύρος της επιτροπής με θεσμικές αλλαγές κι όχι με ηχηρές αποσιωπήσεις .
 
Επί του προκειμένου θα ήταν άκομψο εκ μέρους μου να εισηγηθώ εναλλακτικούς τρόπους διατύπωσης και κατάστρωσης των γλωσσικών ασκήσεων αυτού του είδους. Αρκούμαι να παραπέμψω:
(για την ακρίβεια της διατύπωσης και όχι μόνο) στη σχετική πρακτική που ακολουθείται στις Παγκύπριες Εξετάσεις (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας ).
στο βιβλίο των Γλωσσικών Ασκήσεων του Λυκείου, το οποίο προτείνει ποικίλες διατυπώσεις και τεχνικές που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν δημιουργικά ή/και να εμπλουτιστούν (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ).
 
Παναγιώτης Τσουκαλάς
Εκπαιδευτικός 6ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας