Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

Πρόγραμμα Πανελλαδικών 2016

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2016 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού) 

ΔΕΥΤΕΡΑ 16-5-2016 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 18-5-2016 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-5-2016 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 23-5-2016 ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 

ΤΕΤΑΡΤΗ 25-5-2016 ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-5-2016 ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 30-5-2016 ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΧΗΜΕΙΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 

ΤΕΤΑΡΤΗ 1-6-2016 ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. Τα μαθήματα, για τα οποία έχει καθοριστεί εξεταστέα ύλη κοινή για το παλαιό και το νέο σύστημα συνεξετάζοντα

Σε ένα κόσμο μονότονο , φα #

Είναι κοινά αποδεκτό ότι το κύριο χαρακτηριστικό της εποχής αυτής είναι η αλλοτρίωση της ιδιαιτερότητας τόσο των λαών όσο και του πολιτισμού.Η ραγδαία ανάπτυξης της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την παγκοσμιοποίηση οξύνουν το ζήτημα αυτό.Παρόλα αυτά,υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν έμπρακτα να καταπολεμήσουν τα φαινόμενα μαζοποίησης και ομοιομορφίας,τα οποία προωθεί ο οικουμενισμός.Γι'αυτό, θα ήταν ωφέλιμο να διατυπωθούν τρόποι με τους οποίους τα άτομα θα εξασφαλίσουν τα στοιχεία,τα οποία τους διαφοροποιούν από τους υπόλοιπους.
Εν αρχή,θα ήταν εποικοδομητική η ορθή λειτουργία του Δημοκρατικού πολιτεύματος. Συγκεκριμένα,οι πολίτες να συμμετέχουν στα κοινά δρώμενα,να λαμβάνουν μέρος στη λήψη αποφάσεων,χωρίς να εναποθέτουν στη μοίρα και την τύχη τους στους οικονομικά ανώτερους.Ακόμη, είναι επιτακτική ανάγκη να διαρρηγνύουν τα ιμάτια για τις αδικίες που έχουν υποστεί καθώς και να διεκδικούν τα δικαιώματα τους,ώστε να μην μετατρέπονται σε χειραγωγούμενες οντότητες.Επιπλέον,να έχουν πίστη στα ανθρώπινα ιδανικά όπως το σεβασμό,την ανθρωπιά,την αυτογνωσία,προκειμένου να ακολουθούν τους δικούς τους ρυθμούς ζωής,χωρίς όμως να υπονομεύουν τις ζωές των άλλων.
Παράλληλα,απαραίτητη είναι η πολύπλευρη καλλιέργεια του ατόμου και η ανάπτυξη της κριτικής του ικανότητας.Αναλυτικότερα,τα άτομα με την κατάλληλη μόρφωση που αποκτούν απο το σχολείο,από τις εμπειρίες και τα βιώματα τους,μαθαίνουν να είναι υπεύθυνοι για τους εαυτούς τους και να ενεργούν σύμφωνα με τις δικές τους επιθυμίες και πεποιθήσεις.Επιπροσθέτως,σχηματίζουν δική τους προσωπικότητα,αντίληψη και κοσμοθεωρία με αποτέλεσμα να μην ακολουθούν τις απόψεις του όχλου.Αντίθετα,μετατρέπονται σε μια αυτόνομη και ελεύθερη προσωπικότητα με αναπτυγμένο κριτικό πνεύμα.Επομένως,οι ίδιοι δεν άγονται και φέρονται από τους άλλους και συνεπώς δεν πέφτουν θύματα του μαζοποιημένου κόσμου.
Ταυτόχρονα,είναι αδήρητος ανάγκη οι άνθρωποι να αντιτάσσονται και να εκφράζουν την άρνηση τους σε απόψεις της κοινής γνώμης.Ειδικότερα,ο σημερινός άνθρωπος έχει την τάση να υιοθετεί άκριτα τις γνώμες των πολλών,διότι φοβάται την ιδέα της απομόνωσης και της περιθωριοποίησης.Παραδειγματικά,σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποίησε ένας εγνωσμένης αξίας επιστήμονας,έδειξε ότι όλοι υποστήριξαν την ίδια λαθεμένη άποψη για αυτό που τους είχε ζητηθεί να παρατηρήσουν,ακόμη και εκείνος που γνώριζε ότι ήταν λάθος.Αυτό το έπραξε αφενός γιατί εμπιστεύτηκε τη κοινή γνώμη και αφετέρου φοβήθηκε την κοινωνική κατακραυγή.Έτσι,ο κάθε άνθρωπος είναι χρήσιμο να εκφράζει αποκλειστικά και μόνο την προσωπική του θέση,διαιωνίζοντας την ιδιαιτερότητα και και την μοναδικότητα του.
Επιπροσθέτως,για την εξάλειψη της ομοιομορφίας έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν ενεργά τα Μ.Μ.Ε.Πιο αναλυτικά,έχουν χρέος να ακολουθούν πιστά τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας αλλά και να επιτελούν στο όνομα της Δημοκρατίας. Συγκεκριμένα,να εκθέτουν τις πληροφορίες και τα γεγονότα με αντικειμενικότητα και αμεροληψία,δίχως να επισημαίνουν τη δική τους γνώμη.Ακόμη,να προωθούν την πολυφωνική και την πλουραλιστική ενημέρωση,προκειμένου να συμμετέχουν όλοι και να μην τίθεται ο κίνδυνος της χειραγώγησης.Σε περίπτωση όμως,που δεν εφαρμόζονται αυτά, θα ήταν χρήσιμο να θέσουν σε ισχύ δρακόντεια μέτρα που θα στηλιτεύουν και θα ελέγχουν τους αρμόδιους αυτών.
Εν τη ρύμη του λόγου,είναι απόλυτη ανάγκη να διατηρηθούν τα ιδιάζουσα χαρακτηριστικά της γλωσσικής κληρονομιάς.Με άλλα λόγια,οι άνθρωποι να μην αποδέχονται ο,τιδήποτε ξενόφερτο στοιχείο,ώστε να μετατρέψουν τη γλώσσα σε μια πιο οικεία και προσιτή μορφή. Για παράδειγμα,οι νεότερες ηλικίες που εκτίθενται σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να περιορίσουν τη χρήση των "greeklish",τις συντομογραφίες αλλά να ενισχύσουν τη δύναμη της δικιάς τους γλώσσας.Αβίαστα ,λοιπόν,συνάγεται το συμπέρασμα ότι θα ελαττώσουν αυτή την τυποποιημένη και αλλοιωμένη γλώσσα στο Διαδίκτυο,γεγονός που θα συμβάλλει στην άρτια εμπέδωση της αληθινής γλώσσας τους.
Είναι ευρύτατα εδραιωμένη η άποψη ότι ο περιορισμός του καταναλωτισμού θα συντείνει στο φαινόμενο αυτό.Είναι αλήθεια ότι οι άνθρωποι έχουν την τάση να επιζητούν την ευτυχία τους στα υλικά αγαθά,οδηγούμενοι σαφώς και από τις διαφημιστικές καμπάνιες των Μ.Μ.Ε. Επιπλέον,δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στον υλικό ευδαιμονισμό,αδιαφορώντας για τις ηθικές αξίες,αρχές του τόπου.Πολλοί είναι εκείνοι που αναζητούν δεύτερη εργασία,για να αποκτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα,που θα τους βοηθήσουν στην αγορά των αγαθών.Η κίνηση αυτή είναι χαρακτηριστική από τη μάζα,όπου ο ένας ακολουθεί και μιμείται το συνάνθρωπο του σε μια κοινωνία που αξία έχουν τα αγαθά και όχι οι ανθρωπιστικές αξίες.

Εν κατακλείδι,είναι φανερό πως το ζήτημα αυτό χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.Για να επιλυθεί όμως πρέπει να δοθούν οι κατάλληλες ευκαιρίες στους ανθρώπους για πολύπλευρη μόρφωση και παιδεία και όχι εξειδίκευση.Αμετάθετο χρέος του επομένως είναι να μην επιτρέπει σε κανέναν να του αλλάξει αυτό που είναι,αλλά να προσπαθεί για τη διατήρηση της μοναδικότητας του και κατ΄επέκταση την ιδιαιτερότητα ολόκληρης της χώρας του.


Μαθήτρια Γ ΄ Λυκείου 
Β.Τ.

Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2016

“Γλωσσικός Θησαυρός”

                                                          “Γλωσσικός Θησαυρός”

Ένα από τα κυριότερα μαθήματα όπου αυτή τη στιγμή διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία είναι αυτό της Νεοελληνικής Γλώσσας.Παρά την σημαντικότητα του,ο πραγματικός του σκοπός δεν πραγματοποιείται όπως κανείς μπορεί να διαπιστώσει,εάν ελέγξει τα γραπτά των φετινών εξεταζόμενων μαθητών.Η γλώσσα είναι το “α και το ω” για το κάθε άτομο που θέλει να θεωρείται μορφωμένος.Τα αποτελέσματα όμως των μαθητών έδειξαν πως υπάρχει έλλειψη ιδεών και κριτικής ικανότητας στους μαθητές,η οποία με την ανάπτυξη αυτού του μαθήματος θα μπορούσε να καλυφτεί.
Η αξία της γλώσσας αποτελεί πυρήνα επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων.Καθένας από αυτούς κατέχει νοημοσύνη και μπορεί μέσω αυτής να εκφωνήσει κάθε τι που σκέφτεται και φαντάζεται.Μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων και με μέσο την γλώσσα,αναπτύσσεται ο διάλογος,ο οποίος είναι η αρχή των πάντων στις διαπροσωπικές σχέσεις.Έρχονται έτσι σε επαφή,κοινωνικοποιούνται και ανταλλάσσουν απόψεις για ό,τι τους απασχολεί,ικανοποιώντας έτσι την αδήριτη ανάγκη για επαφή,είτε πνευματική,είτε σωματική.
Εκτός από επικοινωνιακή -με κοινωνική μορφή- η σημασία της γλώσσας έχει και πολιτισμική χροιά.Αποτελεί το ιερό κειμήλιο του κάθε λαού,όπου,οπωσδήποτε,οφείλουν να προστατεύσουν.Είναι η ταυτότητα τους,το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τον κάθε λαό αλλά και αυτό που τους ενώνει,έχοντας υπόψιν την επιμόρφωση ξένων γλωσσών και ιδιωματισμών,που για την ανάγκη της εξερεύνησης αναγκάστηκε να μάθει.Η συνέχεια του κάθε λαού,σε βάθος χρόνου,οφείλεται σε αυτή καθώς δεν την αφήνει να χαθεί εν ριπή οφθαλμού.
Παράλληλα,η γλώσσα και η ιδιότητα των ανθρώπων να μπορούν να διαβάζουν,να γράφουν,να σκέφτονται και να επιχειρηματολογούν αποτελεί το μοναδικό ''όπλο'' που θα έπρεπε να χρησιμοποιούν ,για την υπεράσπισή του.Σε μια κοινωνία δημιουργούνται συνεχώς αψιμαχίες μεταξύ των μελών της,και ο διάλογος είναι το καταλληλότερο μέσο για την επίλυσή τους.Εκτός αυτού,ο άνθρωπος ο οποίος κατέχει γνώσεις και κριτική ικανότητα δεν πέφτει θύμα προπαγάνδας και χειραγώγησης από τους επιτήδειους της πολιτικής και των κομμάτων,αφήνοντάς τους χωρίς έρμαια να μεταχειριστούν.
Δια γυμνού οφθαλμού,όμως,μπορεί κανείς να δει πως τα πράγματα δεν είναι τόσο τέλεια.Οι άνθρωποι όλο και περισσότερο απαξιούν να γνωρίσουν τη γλώσσα τους και κανείς δεν είναι εκεί για να τους βοηθήσει.Για αυτό το λόγο,πώς είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η εκμάθηση της γλώσσας στα μέλη της κοινωνίας;
Εν αρχή,η παράδοση του συγκεκριμένου μαθήματος στα ελληνικά σχολεία,δεν αποτελεί τίποτα άλλο παρά μία νωχελική διαδικασία για τους μαθητευόμενους.Είναι επιτακτική ανάγκη,λοιπόν,η Πολιτεία σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας να επαναπροσδιορίσουν την έννοια αυτού και φυσικά τον τρόπο διεξαγωγής του.Η διαδραστικότητα με τους μαθητές και τους καθηγητές κρίνεται απαραίτητη,ώστε να υπάρξει προσπάθεια και από τις δυο πλευρές για ένα τελικό αποτέλεσμα.Ευδιάθετοι καθηγητές και δραστήριοι μαθητές είναι αυτό που χρειάζεται.
Εξίσου σημαντική είναι και η γνωριμία με την γλώσσα.Μαθαίνοντας την ιστορία μιας ιδέας,μιας μορφής ζωής σαν αυτής,εκτιμάς ακόμη παραπάνω την ύπαρξή της στη ζωή.Ακόμη,σέβεσαι παραπάνω την αξία της σε βαθμό που νιώθεις την ανάγκη να την προστατεύσεις από την σύγχρονη αυτή εποχή και τις επιπτώσεις της στον τομέα της μόρφωσης.Έτσι,διαδίδεται ακέραια στους νεότερους,οι οποίοι θα την εξελίξουν βάσει της δικής τους εποχής σε βάθος χρόνου...
Εν κατακλείδι,η γλώσσα αποτελεί μορφή ζωής.Απρόσωπη αλλά ταυτόχρονα τόσο ξεχωριστή για τον κάθε άνθρωπο,τον κάθε λαό διατηρώντας πάντοτε τον ίδιο σκοπό.Η δύναμη του ανθρώπου,η βοήθειά του,ολόκληρη η ζωή του βρίσκεται πάνω σε αυτή και οφείλει να παλέψει με νύχια και με δόντια για να καταφέρει να μείνει ως έχει.
Κάτι μικρό για την Γλώσσα....

Του Αλέξανδρου Ν. Καμπίτση.