Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014

Σχόλια για την Α ΄Λυκείου

Σχόλια:
 - 50% των θεμάτων Πανελλαδικώς που σημαίνει ότι αν έχουμε για παράδειγμα στην Ιστορία 8 ερωτήσεις των γραπτών εξετάσεων Μαίου -Ιουνίου, οι 4 πρέπει να είναι υποχρεωτικά από την τράπεζα θεμάτων του Υπουργείου και βάσει ολόκληρης της εξεταστέας ύλης.


- Μαθητές και καθηγητές πρέπει πραγματικά να κάνουν ένα αγώνα δρόμου για να προλάβουν την εξεταστέα ύλη ( ειδικά στη σεισμόπληκτη Κεφαλονιά όπου έχουν χαθεί αρκετές ώρες διδασκαλίας ) και ειδικά για τους καθηγητές του σχολείου αυτό φαντάζει πολύ εύκολο , για τους μαθητές;


- Τέλος μη ξεχνάμε ότι ο βαθμός της Α΄ Λυκείου θα προσμετρηθεί 20% για την πρόσβαση των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, άρα όλα τα παραπάνω έχουν μείζονα σημασία.
Φροντιστήριο Οι Πεπαιδευμένοι.

Διαμαντάτος Αλέξανδρος 


Τηλ. 2674 0 72 337
6938490156

Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Ενδελεχής ενημέρωση για την Α΄ Λυκείου

Να ολοκληρώσουν σε χρόνο-ρεκόρ και, για πρώτη φορά, ολόκληρη τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Α Λυκείου καλούνται ξαφνικά μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Ο λόγος είναι διπλός: Αφενός οι φετινές προαγωγικές διεξάγονται για πρώτη φορά με το σύστημα της τράπεζας θεμάτων, γεγονός που αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν την εξεταστέα ύλη στο σύνολό της. Αφετέρου, η γνωστοποίηση της ύλης μόλις στις 13 Φεβρουαρίου υποχρεώνει τους μαθητές να διαχειριστούν έναν τεράστιο όγκο μαθημάτων σε ελάχιστο χρόνο καθιστώντας πρόχειρη, αν όχι προβληματική, τη γνωστική διαδικασία.
Εκπαιδευτικοί αλλά και μαθητές διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στον καθορισμό της εξεταστέας ύλης, καθώς λόγω του νέου συστήματος προαγωγικών εξετάσεων είναι υποχρεωμένοι να την ολοκληρώσουν. Ως εκ τούτου, αρκετές σχολικές μονάδες έχουν... ανεβάσει ταχύτητα όσον αφορά στις παραδόσεις των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να γίνονται βιαστικά και οι μαθητές να μην μπορούν να αφομοιώσουν σε βάθος την ύλη.

«Τρέχουν» οι καθηγητές
Οι φετινοί μαθητές της Α Λυκείου θα είναι οι πρώτοι που θα δώσουν προαγωγικές εξετάσεις μέσω της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Σε σχολικές μονάδες όπου για διάφορους λόγους η ύλη κάποιων μαθημάτων έχει μείνει πίσω, οι καθηγητές «τρέχουν» να την ολοκληρώσουν, καθώς το 50% των ερωτήσεων στις προαγωγικές εξετάσεις θα αντληθεί από την τράπεζα θεμάτων.
Μέχρι και πέρυσι, η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης ήταν μέχρι κάποιο βαθμό στη διακριτική ευχέρεια του κάθε καθηγητή. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι από φέτος, ο βαθμός των τριών τάξεων του Λυκείου θα συνυπολογιστεί στον γενικό βαθμό πρόσβασης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το μέτρο αφορά τους μαθητές που φοιτούν τη φετινή σχολική χρονιά στην Α Λυκείου και θα διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές το σχολικό έτος 2015-16. Ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών της Ο.Λ.Μ.Ε., Παύλος Χαραμής, ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο μέσο μιας διπλής πίεσης. Από τη μία, αναφέρει, η διοίκηση της εκπαίδευσης ζητά να προφτάσουν οι καθηγητές να ολοκληρώσουν πάση θυσία την ύλη που σε κάποιες περιπτώσεις είναι αδύνατον και, από την άλλη, οι μαθητές λένε ότι δεν μπορούν να αντέξουν σε αυτούς τους ρυθμούς και δυσκολεύονται να την κατανοήσουν.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων Αναστάσιος Στέφος τόνισε:
«Η απόφαση του υπουργού Παιδείας να εφαρμοστεί από εφέτος, στις προαγωγικές εξετάσεις της Α Λυκείου, η διαδικασία επιλογής θεμάτων από την αντίστοιχη Τράπεζα, σε συνδυασμό με τις διαμαρτυρίες φιλολόγων καθηγητών από όλη τη χώρα, οι οποίοι δηλώνουν ότι αδυνατούν να καλύψουν την ύλη, προκαλεί δικαιολογημένα την έντονη αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου.
Θεωρούμε ότι, για την εφαρμογή τέτοιων μέτρων, απαιτείται να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος σχετικά με την παιδαγωγική σκοπιμότητα του νεοεισαγόμενου μέτρου, που καθιερώνει ένα αυστηρό εξετασιοκεντρικό σύστημα στην Α Λυκείου χωρίς, μάλιστα, την έγκαιρη ενημέρωση των διδασκόντων για την εξεταστέα ύλη».
Επιπρόσθετα, αναφέρει ο κ. Στέφος, είναι επιτακτική ανάγκη η συγκρότηση των ειδικών επιτροπών και των συντονιστικών οργάνων, για τη ρύθμισή του, να βασίζεται στη διαφάνεια και τη συμμετοχή των αρμοδίων φορέων και δη των Επιστημονικών Ενώσεων.
Εκπαιδευτικοί, μάλιστα, αναφέρουν ότι είναι υποχρεωμένοι να ολοκληρώσουν την εξεταστέα ύλη για δύο λόγους. Πρώτον, προκειμένου να εξεταστούν όλοι οι μαθητές της Α τάξης έχοντας τα ίδια εφόδια και δεύτερον, επειδή υπάρχει και το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, προσπαθούν όλοι να μην εκτεθούν στον κίνδυνο μιας αρνητικής αξιολόγησης.

Πώς θα λειτουργεί η Τράπεζα Θεμάτων
Επιστημονικές επιτροπές για όλα τα μαθήματα της Α Λυκείου έχουν συσταθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας οι οποίες έχουν αρχίσει ήδη να τροφοδοτούν την Τράπεζα Θεμάτων.
Κατά την Α Φάση υλοποίησης του προγράμματος, οι επιστηµονικές επιτροπές µπορούν να λειτουργούν και ως οµάδες σύνταξης των ερωτήσεων / θεµάτων τα οποία θα συµπεριληφθούν στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας. Στις προτάσεις τους θα συμπεριλαμβάνονται και ενδεικτικές / προτεινόµενες απαντήσεις των θεµάτων.
Στις φετινές προαγωγικές εξετάσεις της Α Λυκείου, οι μαθητές θα διαγωνιστούν σε ποσοστό 50% σε θέματα από την «τράπεζα», ενώ τα υπόλοιπα θα τα επιλέξει ο καθηγητής που διδάσκει το κάθε μάθημα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, για την πρόσβαση στα τμήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης θα συνυπολογιστούν οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου. Όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, «η εισαγωγή του φετινού μαθητή της Α Λυκείου στο πανεπιστήμιο θα εξαρτηθεί 80% από το πώς θα γράψει στα τέσσερα μαθήματα που θα εξεταστεί. Το υπόλοιπο 20% θα εξαρτηθεί από τον μέσο όρο της βαθμολογίας του στα τρία χρόνια του Λυκείου, ο οποίος αντικειμενικοποιείται από την Τράπεζα Θεμάτων».

Νεφέλη Πλατανιά - Μαθητρια Α Λυκείου
Έπρεπε να γνωρίζουμε πολύ νωρίτερα την εξεταστέα ύλη
Τη δική της αγωνία για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης αλλά και της αφομοίωσής της εν όψει των προαγωγικών εξετάσεων μέσω της τράπεζας θεμάτων εκφράζει η μαθήτρια της Α Λυκείου Νεφέλη Πλατανιά.
Όπως αναφέρει, «μόλις έγινε γνωστή πριν από λίγες ημέρες η εξεταστέα ύλη για τις προαγωγικές εξετάσεις, οι καθηγητές μας είπαν ότι πρέπει να «τρέξουν» γρηγορότερα, προκειμένου να ολοκληρωθούν όλα τα προβλεπόμενα κεφάλαια σε κάθε μάθημα». «Με την τράπεζα θεμάτων που εγκαινιάζεται φέτος, από την οποία θα αντληθεί το 50% των ερωτήσεων, οι καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να ολοκληρώσουν την εξεταστέα ύλη», τονίζει η Νεφέλη Πλατανιά.
Υποστηρίζει μάλιστα ότι ειδικά οι πιο αδύναμοι μαθητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να αφομοιώσουν τις παραδόσεις των μαθημάτων. «Κατά τη γνώμη μου, η εξεταστέα ύλη έπρεπε να έχει καθοριστεί και γνωστοποιηθεί πολύ νωρίτερα, για να γινόταν ένας σωστός προγραμματισμός από την πλευρά των καθηγητών».
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

Ύλη Α ΄Λυκείου ( εν μια νυκτί Πανελλαδικές )

http://www.orosimo.gr/www/news/exetastea_ylh_alyk.pdf
http://www.orosimo.gr/www/news/exetastea_ylh_alyk.pdf

Υπολογισμός βαθμολογίας για τους μαθητές Α ΄ Λυκείου

Πως υπολογίζεται η βαθμολογία στην Α λυκείου
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές, με αναλυτικά παραδείγματα
Οι μαθητές της Α λυκείου εγκαινιάζουν το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ αφού η «Τράπεζα θεμάτων» θα εφαρμοστεί ενώ όπως δήλωσε και ο Υπουργός Παιδείας , θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για το Νέο Λύκειο. Το news.gr παρουσιάζει τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας για την Α τάξη. Στόχος είναι να ενημερωθούν οι μαθητές για τον υπολογισμό της, καθώς έχει συμμετοχή κατά 20% στη διαμόρφωση του 5ου βαθμού για την εισαγωγή τους στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, του ονομαζόμενου Βαθμού Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ). 
Σύμφωνα με το Ν4186/2013 ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις. Τι σημαίνει αυτό; 
Το σχολικό έτος στο λύκειο χωρίζεται σε δύο τετράμηνα. Σε κάθε τετράμηνο οι μαθητές βαθμολογούνται. Για παράδειγμα στο πρώτο τετράμηνο ένας μαθητής έχει 16 στην Ιστορία. Στο 2ο τετράμηνο βελτιώνει την επίδοση του και έχει 18. Η προφορική του βαθμολογία είναι ο μέσος όρος των 2 τετραμήνων. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα ο μαθητής έχει 16+18=34/2 =17 μέσο όρο προφορικής βαθμολογίας.

Α τετράμηνο
Β τετράμηνο
Προφορική βαθμολογία
Ιστορία
16
18
17
Αν ο μαθητής γράψει στις εξετάσεις 14 τότε ο τελικός βαθμός στο μάθημα της Ιστορίας για την Α τάξη θα είναι 15.5
Προφορικά
Γραπτά
Τελική βαθμολογία
17
14
15.5
Βέβαια υπάρχουν και μαθήματα με διακριτά αντικείμενα όπως τα μαθηματικά, η Ελληνική γλώσσα, οι φυσικές επιστήμες όπου ο βαθμός προκύπτει από τις επιμέρους βαθμολογίες των γνωστικών αντικειμένων. Τα μαθήματα αυτά είναι:
Ελληνική γλώσσα
α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Νέα Ελληνική Γλώσσα, γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία
Φυσικές Επιστήμες
α) Φυσική, β) Χημεία, γ) Βιολογία
Μαθηματικά
Α) Άλγεβρα β) Γεωμετρία

Α τετράμηνο
Β τετράμηνο
Προφορικά Τελικός
Μαθηματικά
16.5
17.5
17
Άλγεβρα
17
18
17.5
Γεωμετρία
16
17
16.5
Ποια μαθήματα εξετάζονται γραπτά και ποια δεν εξετάζονται:
Τα μαθήματα χωρίζονται σε αυτά που εξετάζονται γραπτώς καθώς και σε αυτά που δεν εξετάζονται γραπτώς
  • Μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς: Ελληνική Γλώσσα, Θρησκευτικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Ξένη Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες, Πολιτική Παιδεία, μάθημα επιλογής)
  • Μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς: Ερευνητική Εργασία (Project) και Φυσική Αγωγή
Τελικός βαθμός στην Α Τάξη
Σύμφωνα με το νόμο 4186/2013 ο γενικός βαθμός προαγωγής από την Α΄ Τάξη Ημερησίου και Α΄ και Β΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων του αθροίσματος του μέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.
Πιο απλά για κάθε μάθημα, εφόσον αυτό εξετάζεται γραπτώς, υπολογίζεται ο μέσος όρος προφορικής και γραπτής εξέτασης, ενώ γι’ αυτά που δεν εξετάζονται γραπτά ο Μ.Ο των δυο τετραμήνων. Στη συνέχεια αθροίζονται όλοι οι μέσοι όροι και το άθροισμα αυτό διαιρείται με το σύνολο των μαθημάτων. Το πηλίκο αυτό αποτελεί τον Γενικό βαθμό προαγωγής από την Α ́ Τάξη στη Β Τάξη.
Για τα μαθήματα με διακριτά αντικείμενα αναμένεται να ισχύσει ότι και στο παρελθόν όπου ο  κλάδος-μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας μετρούσε στον τελικό βαθμό σαν τρία (3) μαθήματα, ο κλάδος-μάθημα των Μαθηματικών για δύο (2) και των Φυσικών Επιστημών για τρία (3).
Παράδειγμα:
Μάθημα:
Μαθηματικά
Προφ. Α
Προφ. Β
Μ.Ο Προφ.
Γραπτά
Τελικός Βαθμός

12
14
13

11.5
Άλγεβρα
10
12
11
10
10.5
Γεωμετρία
14
16
15
10
12.5
Από τον πιο πάνω πίνακα προκύπτει ότι η βαθμολογία στα μαθηματικά είναι 11.5. Αυτός ο βαθμός θα μετρά σαν δυο μαθήματα (11.5Χ2). Κατά τον ίδιο τρόπο εξάγεται η βαθμολογία στην Ελληνικά γλώσσα και στις φυσικές επιστήμες. όπου εκεί οι βαθμοί θα μετράνε σαν τρία μαθήματα λόγω τριών διακριτών αντικειμένων.
Ελληνικά γλώσσα: 12
Φυσικές Επιστήμες: 14
Μαθηματικά:11.5
Πολιτική Παιδεία:12
Θρησκευτικά: 10
Ιστορία: 14
Μάθημα επιλογής: 14
Project:11
Φυσική Αγωγή: 11
Αγγλικά: 12
(Ελληνική γλώσσα:14Χ3 + Μαθηματικά 11.5Χ2 + Φυσικές Επιστήμες 14Χ3 + Θρησκευτικά 10+ Πολιτική Παιδεία 12+Ιστορία 14 + Project 11 + Αγγλικά 12 + Φυσική Αγωγή 11 + Επιλογής 12) /15 = 12.33 το οποίο λόγω της στρογγυλοποίησης γίνεται 12.3. Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα θέμα, καθώς όπως μας ενημέρωσαν εκπαιδευτικοί που χειρίζονται το myschool δεν έχει διευκρινιστεί αν θα συνυπολογίζεται στην εξαγωγή του τελικού βαθμού και η φυσική αγωγή.
Πότε προάγεται ένας μαθητής
Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων: Ελληνικής γλώσσας, Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.
Δηλαδή εάν ένας μαθητής έχει βαθμολογία 9 στην Άλγεβρα και 11 στη Γεωμετρία παρά το γεγονός ότι ο Μ.Ο είναι 10 θα πρέπει να επανεξεταστεί στο μάθημα της Άλγεβρας.

Όταν μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ του προηγούμενου εδαφίου επαναλαμβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄ του προηγούμενου εδαφίου, κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή σε αυτά και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση κατά τα οριζόμενα ως άνω
Πως διεξάγονται οι εξετάσεις στην Α λυκείου
Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, με κοινά θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Καλόγηρος Βασίλειος



Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr